Skip to main content
Spotkanie przy tablicy na zakończenie miesiąca

Tip of the month – Rola Dyrektora Zakładu na zakończenie miesiąca w ramach Ciągłego Doskonalenia

Zbliża się koniec jedenastego miesiąca w roku i jestem pewien, iż Wasze zespoły spotkają się jutro przy tablicach, by na zakończenie miesiąca omówić KPIs i wyzwania mijającego miesiąca. Jest to doskonała okazja dla Ciebie by wziąć udział w takim spotkaniu i pokazać swoje zaangażowanie i wsparcie dla zespołu/zespołów.

To dla nas ważne

To jest również czas by celebrować i przypomnieć zespołowi jak ważne są codzienne spotkania przy tablicach. Co można zatem zrobić na jutrzejszym spotkaniu zespołu przy tablicach?

  1. Obecność najwyższego kierownictwa w czasie spotkania zespołu, który spotyka się przy tablicy KPI i Rozwiązywania Problemów, jest wyraźnym sygnałem, że kierownictwo jest zainteresowane w tym co się dzieje.
  2. Czas ten może być wykorzystany przez kierownictwo na obserwację spotkania, tego co się dzieje, a na koniec takiej 20-25 minutowej sesji przekazania spostrzeżeń i obserwacji.
  3. Pogratulować zespołowi wyników, szczególnie wtedy gdy pracownicy osiągnęli wyniki lepsze od założonych ‘przekroczyli cele’.
  4. Pokazać, iż kierownictwo docenia to, że pracownicy na czas przychodzą i biorą udział w spotkaniach przy Tablicach.
  5. Przypomnieć, iż jednym z bardzo ważnych celów spotkań przy Tablicach jest poprawa komunikacji w zespole. Spotkania wypełniają – oprócz omawiania ‘twardych’ tematów – również ludzką potrzebę spotkania, rozmowy, słuchania, zrozumienia, docenienia, poznania opinii innej osoby/pracownika.
  6. W czasie spotkań dziennych omawia się różne tematy. Wiemy, że te spotkania ‘na stojąco’ nie służą po to by rozwiązywać problemy (szukanie przyczyn i rozwiązań), ale po to by zarejestrować, skomunikować, że jest problem/wyzwanie i powinien on zostać zaadresowany.
  7. Służą one również temu by przypomnieć każdemu pracownikowi, że wszyscy odpowiadamy za bezpieczeństwo w pracy przez cały dzień i każdego dnia. I niezależnie od tego jak pilnie musimy dostarczyć ‘produkt’ klientowi bezpieczeństwo jest najważniejsze. Pamiętajcie, iż chcemy by nasi pracownicy wracali cali i zdrowi do domu po zakończonej pracy.
  8. Na koniec spotkania warto podziękować zespołowi za wsparcie i zaangażowanie.

A jeśli nie możesz…

Jeżeli nie możecie wziąć udziału w najbliższym spotkaniu na zakończenie miesiąca, przekażcie to zadanie komuś kto będzie Was reprezentował. Jeżeli to nie będzie możliwe warto wysłać email, który może zostać przeczytany przez prowadzącego dane spotkanie.

Sygnał potrzebny do działania

To bardzo wyraźny sygnał, że jesteśmy z wami, te spotkania są ważne, przypominamy, dziękujemy, interesujemy się tym co wy tu robicie. Kontynuujcie te dziennie spotkania, one naprawdę są ważne. Dziękuję wam.

Mark Forkun

Autor bloga „Wszystko co chciałbyś wiedzieć o Przywództwie Lean.”

3 myśli na temat “Tip of the month – Rola Dyrektora Zakładu na zakończenie miesiąca w ramach Ciągłego Doskonalenia

  1. 8 punktów, które zmieniają pracę z czegoś okropnego w zadania, które mają jakiś sens. Tylko jaki procent firm stosuje zachowania opisane powyżej…

  2. Wpis dawny, ale niezmiennie warty odświeżania.
    Myślę, że najważniejszym w tekście i najrzadszym elementem zarządzania w praktyce jest docenienie i dzielenie się wynikami.
    Szczególnie gdy dotyczy to docenienia sukcesów – nawet tych drobnych, także tych, które zdarzają się może i dzieki szczęśliwemu zbiegowi okoliczności.
    Ludzie muszą wiedzieć, że sukces się wydarzył, że jest ważny dla firmy, szefa, kolegów i każdego z osobna. Że to jest właśnie ten kierunek, którym należy podążać, że trzeba się zastanowić jak to zrobiłem, żeby to wydarzenie powtórzyć.
    Oczywiście najczęściej stosuje się starą wojskową metodę „Karać, karać i nigdy nie chwalić”.
    Tymczasem zarządzający, na każdym szczeblu, są ZOBOWIĄZANI dzielić się ze swoimi podwładnymi sukcesem.
    Pracujemy nie tylko za pieniądze, szczególnie, że w takich krajach jak Polska, pieniądze nie są elementem najbardziej motywującym pracowników.
    Pozostaje więc sukces – to najtańsza waluta, jaką dysponują szefowie.
    Dlaczego tak bardzo ją oszczędzają to prawdopodobnie temat na conajmiej dyskusję, do której za zgodą autora (mam nadzieję:)), tu zachęcam
    a nawet większy artykuł…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *